Vista normal Vista MARC

Modernidad latente : vanguardistas y renovadores en la figuración española (1920-1970), Colección Telefónica / textos, Jaime Brihuega [y otros dos]

por Brihuega, Jaime (1947- ) [wst]; Museo Carmen Thyssen Málaga [his].
Tipo: materialTypeLabelLibroEditor: [Málaga] : Fundación Palacio de Villalón, , [2024] Descrición: 210 p. : il. b. e n. e cor ; 27 cm.ISBN: 9788412107760.Materia(s): Telefónica, S.A.- -- Colecciones de arte- -- Exposiciones | Telefónica, S.A.- -- Coleccións de arte- -- Exposicións | Pintura española -- -20º siglo -- -Exposiciones | Pintura española -- -20º século -- -ExposiciónsResumo: A través de máis de sesenta pinturas, procedentes na súa maioría da Colección Telefónica, este catálogo da exposición homónima relata un episodio da arte español especialmente determinado polo período histórico en que se enmarca. Desde os primeiros anos do século xx os artistas españois comezaron a ensaiar vías diversas para romper coa tradición decimonónica. Os máis intrépidos marcháronse na súa mocidade a París. Alí alumou Picasso o cubismo, ao que deron un xiro transcendental, nos anos dez, Gris e Blanchard. Ao longo dos vinte, trasladáronse tamén a París os principais representantes da arte novo español (Bores, Cossío, Peiteado, Viñes e González da Serna), que exploraron outras posibilidades plásticas, entre o neocubismo e unha figuración lírica. As promesas de vangarda víronse drasticamente interrompidas coa instauración do réxime de Franco (1939-1975). A partir dos anos cincuenta deron comezo a outros movementos innovadores como o informalismo abstracto. A pesar da censura, do exilio ou do control absoluto da cultura por parte do réxime de Franco, non faltaron artistas que exerceron a súa liberdade individual en distintos escenarios: as iniciativas plásticas a contrafío do gusto franquista, fundamentalmente individuais e moderadas, dentro do país (Zabaleta, Díaz-Caneja); os seguidores das experiencias vangardistas da República que continuaron traballando tras a guerra, en París ou en territorio español (Ángeles Ortiz, Viñes, Peiteado); e as propostas máis avanzadas por parte dos artistas referenciales do exilio parisiense (Picasso, Óscar Domínguez, Bores). No ámbito doméstico, a renovación articulouse a partir dos logros de finais dos anos vinte da Escola de Vallecas. A súa estética apegada á terra foi rescatada por un dos seus fundadores, Benjamín Palencia, e supuxo o xerme da chamada Escola de Madrid –Martínez Xato, San José, Menchu Gal– ou do paisaxismo sui generis de Beulas e Ortega Muñoz. A partir dos anos cincuenta viviuse unha certa recuperación da plástica moderna española e das súas estruturas, en sintonía cos plans económicos de desenvolvemento, e na década seguinte, unha maior vinculación ao modo de vida urbano, aínda que desde unha perspectiva lírica e nostálxica (Antonio López, Carmen Laffón). [Ed.] Lista(s) nas que aparece este ítem: Biblioteca Museo de Belas Artes. Selección novidades agosto-outubro 2024. Selección novedades agosto-octubre 2024
Etiquetas desta biblioteca: Non hai etiquetas desta biblioteca para este título. Para engadir etiquetas ingrese na súa conta do catálogo.
    valoración media: 0.0 (0 votos)

Biblioteca de orixe Localización actual Sinatura Dispoñibilidade Data de vencemento Código de barras Reserva de exemplares Datos do exemplar
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes
Sala xeral
7.074/91 Consulta en biblioteca CBA000004342
Reservas totais: 0

"Exposición: Málaga, Museo Carmen Thyssen, 16 de marzo al 8 de septiembre de 2024"

Inclúe referencias bibliográficas

A través de máis de sesenta pinturas, procedentes na súa maioría da Colección Telefónica, este catálogo da exposición homónima relata un episodio da arte español especialmente determinado polo período histórico en que se enmarca. Desde os primeiros anos do século xx os artistas españois comezaron a ensaiar vías diversas para romper coa tradición decimonónica. Os máis intrépidos marcháronse na súa mocidade a París. Alí alumou Picasso o cubismo, ao que deron un xiro transcendental, nos anos dez, Gris e Blanchard. Ao longo dos vinte, trasladáronse tamén a París os principais representantes da arte novo español (Bores, Cossío, Peiteado, Viñes e González da Serna), que exploraron outras posibilidades plásticas, entre o neocubismo e unha figuración lírica. As promesas de vangarda víronse drasticamente interrompidas coa instauración do réxime de Franco (1939-1975). A partir dos anos cincuenta deron comezo a outros movementos innovadores como o informalismo abstracto. A pesar da censura, do exilio ou do control absoluto da cultura por parte do réxime de Franco, non faltaron artistas que exerceron a súa liberdade individual en distintos escenarios: as iniciativas plásticas a contrafío do gusto franquista, fundamentalmente individuais e moderadas, dentro do país (Zabaleta, Díaz-Caneja); os seguidores das experiencias vangardistas da República que continuaron traballando tras a guerra, en París ou en territorio español (Ángeles Ortiz, Viñes, Peiteado); e as propostas máis avanzadas por parte dos artistas referenciales do exilio parisiense (Picasso, Óscar Domínguez, Bores). No ámbito doméstico, a renovación articulouse a partir dos logros de finais dos anos vinte da Escola de Vallecas. A súa estética apegada á terra foi rescatada por un dos seus fundadores, Benjamín Palencia, e supuxo o xerme da chamada Escola de Madrid –Martínez Xato, San José, Menchu Gal– ou do paisaxismo sui generis de Beulas e Ortega Muñoz. A partir dos anos cincuenta viviuse unha certa recuperación da plástica moderna española e das súas estruturas, en sintonía cos plans económicos de desenvolvemento, e na década seguinte, unha maior vinculación ao modo de vida urbano, aínda que desde unha perspectiva lírica e nostálxica (Antonio López, Carmen Laffón). [Ed.]

Texto en castelán e traducción en inglés

Artistas: Juan Gris, María Blanchard, Daniel Vázquez Díaz, Francisco Bores, Pablo Picasso, Óscar Domínguez, Benjamín Palencia, Godofredo Ortega Muñoz, Juan Manuel Díaz-Caneja, Delhy Tejero, Carmen Laffón, Menchu Gal, Manuel Ángeles Ortiz, Antonio López, entre outros.

Os comentarios publicaranse en canto os aprobe un bibliotecario. Consulte os criterios de moderación.

Non hai comentarios sobre este documento.

Ingrese na súa conta para facer un comentario.

Coa tecnoloxía Koha