209 rue Saint-Maur, París : autobiografía de un edificio / Ruth Zylberman ; traducción de Elena Pérez San Miguel
por Zylberman, Ruth (1971-).
Tipo: LibroSeries El pasaje de los panoramas (Errata Naturae): Editor: Madrid : Errata naturae , 2024 Descrición: 465 p. ; 23 cm.ISBN: 978-84-19158-59-8.Outro título: Deux cent neuf rue Saint-Maur, París.Materia(s): París -- Edificios, estruturas etc | París -- Edificios, estructuras, etc | Crónicas | CrónicasResumo: Ante nós, unha fachada en aparencia anodina: o número 209 da rue Saint-Maur, en París. Con todo, desde a década de 1850 ata os nosos días, entre as súas paredes xestáronse amores, amizades e traxedias; sucedéronse xeracións de nenos, artesáns e traballadores, inmigrantes do leste ou do sur de Europa. Alí, o ordinario da vida cotiá relacionouse co extraordinario e o máis violento da Historia do século xx, desde as barricadas da Revolución de 1848 e os enfrontamentos da Comuna de París ata as peores horas da redada do Vélodrome d’Hiver, en 1942, que se saldou coa deportación de cincuenta e dous dos seus habitantes. Con perseveranza, exactitude, humildade, delicadeza e rigor, como resultado de incursións en todo tipo de arquivos, Zylberman rescata non só documentos e datos, senón tamén fotografías, tanto históricas como persoais. De igual modo, grazas a multitude de conversacións, recupera testemuños fundamentais. O resultado é conmovedor, turbador, apaixonante: as historias e as imaxes entrelázanse como nunha novela, como as pezas dun crebacabezas. Agora ben, no caso de Zylberman esta autobiografía dun edificio é tamén unha forma de escritura de si: a súa contaxiosa empatía fai vibrar o libro, fai ecoar no patio, nos apartamentos e nos corredores todas as voces vivas ou extintas que o frecuentaron. Percorre a vida pasada e presente dos seus habitantes e ofrécenos unha palpitante reflexión sobre as pegadas do pasado, os lugares onde reside a memoria e o vínculo invisible entre os vivos e os mortos; en definitiva, unha narración soberbia que nos convida a converternos nun veciño máis. Ao mesmo tempo erudita e sentimental, esta investigación fascinante e sublime lembra tanto á obra de Svetlana Alexiévich como á de Patrick Modiano, ao Hotel do Norte, de Eugène Dabit, á vida instrucións de uso, de Georges Perec. Lista(s) nas que aparece este ítem: BPS Ánxel Casal NOVIDADES LITERATURA ABRIL-XUÑO 2024Biblioteca de orixe | Localización actual | Sinatura | Dispoñibilidade | Data de vencemento | Código de barras | Reserva de exemplares | Datos do exemplar |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ourense – Biblioteca Pública de Ourense Nós | Ourense – Biblioteca Pública de Ourense Nós 1º andar | X (FR) ZYL deu | Dispoñible | BO000073296 |
|
||
Santiago de Compostela – Biblioteca Pública Ánxel Casal | Santiago de Compostela – Biblioteca Pública Ánxel Casal 2º andar | N ZYL 209 | Dispoñible | BS000059667 |
|
||
A Coruña – Biblioteca Pública Miguel González Garcés | A Coruña – Biblioteca Pública Miguel González Garcés Sala préstamo | N 840 ZYL dos | Prestado | 09/12/2024 | BC000066492 |
|
Ante nós, unha fachada en aparencia anodina: o número 209 da rue Saint-Maur, en París. Con todo, desde a década de 1850 ata os nosos días, entre as súas paredes xestáronse amores, amizades e traxedias; sucedéronse xeracións de nenos, artesáns e traballadores, inmigrantes do leste ou do sur de Europa. Alí, o ordinario da vida cotiá relacionouse co extraordinario e o máis violento da Historia do século xx, desde as barricadas da Revolución de 1848 e os enfrontamentos da Comuna de París ata as peores horas da redada do Vélodrome d’Hiver, en 1942, que se saldou coa deportación de cincuenta e dous dos seus habitantes.
Con perseveranza, exactitude, humildade, delicadeza e rigor, como resultado de incursións en todo tipo de arquivos, Zylberman rescata non só documentos e datos, senón tamén fotografías, tanto históricas como persoais. De igual modo, grazas a multitude de conversacións, recupera testemuños fundamentais.
O resultado é conmovedor, turbador, apaixonante: as historias e as imaxes entrelázanse como nunha novela, como as pezas dun crebacabezas. Agora ben, no caso de Zylberman esta autobiografía dun edificio é tamén unha forma de escritura de si: a súa contaxiosa empatía fai vibrar o libro, fai ecoar no patio, nos apartamentos e nos corredores todas as voces vivas ou extintas que o frecuentaron. Percorre a vida pasada e presente dos seus habitantes e ofrécenos unha palpitante reflexión sobre as pegadas do pasado, os lugares onde reside a memoria e o vínculo invisible entre os vivos e os mortos; en definitiva, unha narración soberbia que nos convida a converternos nun veciño máis. Ao mesmo tempo erudita e sentimental, esta investigación fascinante e sublime lembra tanto á obra de Svetlana Alexiévich como á de Patrick Modiano, ao Hotel do Norte, de Eugène Dabit, á vida instrucións de uso, de Georges Perec.
Os comentarios publicaranse en canto os aprobe un bibliotecario. Consulte os criterios de moderación.
Non hai comentarios sobre este documento.