Ànima : pintar el rostre i l'esperit = Pintar el rostro y el alma = Painting the face and soul / Pablo González Tornel (dir.) ; textos María Cruz de Carlos Varona, Carmen García-Frías Checa, Yolanda Gil Saura, Pablo González Tornel, Felipe Pereda
por González Tornel (1977- ); Carlos Varona, María Cruz de; García-Frías Checa, Carmen; Gil Saura, Yolanda; Pereda, Felipe ( 1968-); Museu de Belles Arts de Valéncia.
Tipo: LibroEditor: [Gijón] : Trea ; [Valencia] : Generalitat Valenciana , 2022 Descrición: 271 p. : il. cor 30 cm.ISBN: 9788419525048.Materia(s): Museo de Bellas Artes de Valencia- -- Colecciones de arte- -- Exposiciones | Museo de Bellas Artes de Valencia- -- Coleccións de arte- -- Exposicións | Pintura de retrato - -- España - -- 15º - 20º siglo - -- Exposiciones | Pintura de retrato - -- España - -- 15º - 20º século - -- ExposiciónsResumo: O catálogo pretende reflexionar sobre o valor do retrato durante a Idade Moderna. A exposición foi composta por 80 obras da propia colección do Museo de Belas Artes, entre pintura, escultura e fotografía, ademais de dous cadros cedidos por o Museo Nacional del Prado, un da Colección Epiarte e dous pertencentes á Parroquia de Nuestra Señora de los Ángeles de Chelva. Propón ao espectador a construción de pontes entre a cultura altomoderna e o mundo contemporáneo, invitándoo a desentrañar valores. universais que alimentaron o xénero do retrato e seguen a alimentalo na actualidade. Querer ser retratado foi, e é, o desexo de non esmorecer coa morte, de transcender, que non deixou de ser urxente en cada un dos períodos da historia. A mostra organízase en seis apartados de tensión narrativa desigual: o primeiro, Corpo e alma, introduce o obxecto da mostra a través dunha reflexión entre o parecido físico e o emocional ou intelectual. Pasado e Futuro medita sobre o mecanismo fundamental a través do cal o individuo tentaba transcender a fraxilidade da súa soidade: a pertenza a unha estirpe. Comunidade e individuo explora a dificultade dos seres humanos para sobrevivir ao esquecemento en soidade e a súa necesidade de que a colectividade reclame un papel na historia. Nos e o recordo explora a tradicional marxinación da muller nos procesos de creación da memoria visual. Morte e olvido actúa como colofón, negando todo o enfoque anterior e confirmando como a morte socava calquera pretensión de transcendencia. Amosa, a través dunha construción alegórica e dous retratos, como o esquecemento puido e se pode superar grazas á fama, a acumulación de méritos na vida capaces de sobrevivir á morte física" [ Pablo González Tornel ] Lista(s) nas que aparece este ítem: Biblioteca Museo de Belas Artes. Selección novidades novembro-decembro 2022. Selección novedades noviembre-diciembre 2022 | Biblioteca Museo de Belas Artes. Goya, Francisco de. BibliografíaBiblioteca de orixe | Localización actual | Sinatura | Dispoñibilidade | Data de vencemento | Código de barras | Reserva de exemplares | Datos do exemplar |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes | A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes Sala xeral | V 069.5/61 | Consulta en biblioteca | CBA000003409 |
|
||
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes | A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes Sala xeral | 75.04/166 | Consulta en biblioteca | CBA000003410 |
|
Bibliografía : p. 363-371
O catálogo pretende reflexionar sobre o valor do retrato durante a Idade Moderna. A exposición foi composta por 80 obras da propia colección do Museo de Belas Artes, entre pintura, escultura e fotografía, ademais de dous cadros cedidos por o Museo Nacional del Prado, un da Colección Epiarte e dous pertencentes á Parroquia de Nuestra Señora de los Ángeles de Chelva. Propón ao espectador a construción de pontes entre a cultura altomoderna e o mundo contemporáneo, invitándoo a desentrañar valores. universais que alimentaron o xénero do retrato e seguen a alimentalo na actualidade. Querer ser retratado foi, e é, o desexo de non esmorecer coa morte, de transcender, que non deixou de ser urxente en cada un dos períodos da historia. A mostra organízase en seis apartados de tensión narrativa desigual: o primeiro, Corpo e alma, introduce o obxecto da mostra a través dunha reflexión entre o parecido físico e o emocional ou intelectual. Pasado e Futuro medita sobre o mecanismo fundamental a través do cal o individuo tentaba transcender a fraxilidade da súa soidade: a pertenza a unha estirpe. Comunidade e individuo explora a dificultade dos seres humanos para sobrevivir ao esquecemento en soidade e a súa necesidade de que a colectividade reclame un papel na historia. Nos e o recordo explora a tradicional marxinación da muller nos procesos de creación da memoria visual. Morte e olvido actúa como colofón, negando todo o enfoque anterior e confirmando como a morte socava calquera pretensión de transcendencia. Amosa, a través dunha construción alegórica e dous retratos, como o esquecemento puido e se pode superar grazas á fama, a acumulación de méritos na vida capaces de sobrevivir á morte física" [ Pablo González Tornel ]
Texto en castelán, valenciano e inglés.
Catálogo da exposición homónima celebrada no Museu de Belles Arts de València, do 20 de outubro de 2022 ao 5 de febreiro de 2023
Inclúe obras de :
AGRASOT, Joaquín (1836-1919)
ALENZA, Leonardo (1807-1845)
ANDREINI, Fernando (1843-1922)
ANÓNIMOS
AZZOLINO, Giovanni Bernardino (1572-1645)
BALLESTER, Manuela (1908-1994)
BENEDITO, Manuel (1875-1963)
BENLLIURE GIL, Blas (1852-1936)
BENLLIURE GIL, José (1855-1937)
BENLLIURE ORTIZ, Peppino (1884-1916)
BENLLIURE, Mariano (1862-1947)
BÉRCHEZ, Joaquín (1950-)
CAPUZ MAMANO, Josep (1884-1964)
CONCHILLOS, Juan (1641-1711)
CORTELLINI Y HERNÁNDEZ, Ángel María (1820?-1882)
DÍAZ, Ginés (-1654)
ESPINOSA, Jerónimo Jacinto de (1600-1667)
ESQUIVEL, Antonio María (1806-1857)
ESTEVE MARQUÉS, Agustín (1753-c.1830)
FACCIPONTI, Giuseppe (-1656)
FERRER CALATAYUD, Pedro (1860-1944)
GISBERT, Antonio (1835-1902)
GOYA, Francisco de (1746-1828)
JOAN DE JOANES (c.1505-1579)
JORDAENS, Jacob (1593-1678)
LÓPEZ, Vicente (1772-1850)
MADRAZO Y KUNTZ, Federico de (1815-1894)
MADRAZO, Raimundo de (1841-1920)
MEDINA, Casimiro (1671-1743)
MOIS, Roland de (c.1520-c.1590)
MONLEÓN, Rafael (1843-1900)
MURILLO, Bartolomé Esteban (1618-1682)
ORRENTE, Pedro (1580-1645)
PANTOJA DE LA CRUZ, Juan (1553-1608)
PINAZO CAMARLENCH, Ignacio (1849-1916)
PONS ARNAU, Francisco (1886-1953)
RIBALTA, Francisco (1565-1628)
RIBALTA, Juan (1596-1628)
RIBERA, Jusepe de (1591-1652)
ROCA, Amadeo (1905-1999)
RODRÍGUEZ DE LOSADA, José María (1826-1896)
SEGRELLES, José (1885-1969)
SOROLLA, Joaquín (1863-1923)
STELLA, Antonio (cit. 1590)
TROPININ, Wassilij Andrejewitsch (1776-1857)
VALERO, Cristóbal (1707-1789)
VELÁZQUEZ, Diego Rodríguez de Silva y (1599-1660)
VERGARA, José (1726-1799)
VICENT, Carmelo (1890-1957)
Os comentarios publicaranse en canto os aprobe un bibliotecario. Consulte os criterios de moderación.
Non hai comentarios sobre este documento.