Vista normal Vista MARC

El imaginario español en las Exposiciones Universales del siglo XIX : Exotismo y modernidad / Manuel Viera

por Viera, Manuel.
Tipo: materialTypeLabelLibroSeries Grandes temas (Cátedra): Editor: Madrid : Cátedra , D.L. 2020 Descrición: 408 p. : il. cor ; 24 cm.ISBN: 9788437641577.Materia(s): Exposiciones universales - -- 19º siglo -- Historia | Exposicións Universais -- Historia -- 19º século | Comunicación visual -- España -- 19º siglo | Comunicación visual -- España -- 19º século | Identidad cultural -- En el arte -- España -- 19º siglo | Identidade cultural -- Na arte -- España -- 19º século | Arte español -- 19º siglo -- Iconografía | Arte español -- 19º século -- Iconografía | España -- Historia -- 19º siglo | España - -- En el arte | España - -- Na arte
Contido:
Índice : cap. 1. Concreción de la utopía liberal : de ciudades efímeras y torres de Babel -- Cap. 2. Poder político y estructura social : gobiergos, élites y clases trabajadoras -- Cap. 3 : El poder económico : librecambio, consumismo y colonialismo -- Cap. 4 Poder espiritual y antropocentrismo -- Cap. 5 : Occidentalidad y jerarquización racial -- Cap. 6 : El anhelo de lo exótico -- Cap. 7 : Direccionalidad de la mirada en el recinto expositivo -- Cap. 8 : Visualización territorial, estereotipo cultural y turismo
Resumo: Durante a segunda metade do século XIX as exposicións universais escenificaron o soño utópico da civilización e o progreso occidentais. Ao depender as futuras relacións políticas, económicas e culturais da representación adoptada por cada colectivo nestes escaparates internacionais, a elección dunha determinada fisonomía podía favorecer o arraigamento de prexuízos e estereotipos no imaxinario visual dun público cosmopolita. En conscuencia, as exposicións universais configuraron un complexo armazón de identidades e relacións de poder onde os múltiples puntos de vista adoptados por gobernos, expositores, cámaras de comercio ou, mesmo, polos mesmos organizadores do concurso, confluían simultaneamente. Neste marco o caso de España reviste un particular interese, debido a que a súa diversidade cultural, o seu antigo poderío político e o exotismo suscitado entre os viaxeiros occidentais situárona unha e outra vez na encrucillada entre tradición e modernidade, alí onde se desdibuja a tenue fronteira que separa as convencionais nocións de Oriente e Occidente. Consecuentemente, a cultura visual na tradición expositiva demostra ser un interesante campo de investigación, no que se fai necesario profundar para poder esclarecer os vínculos recíprocos que se establecen entre a codificación de imaxinarios e a construcción de identidades. A investigación atendeu á relación establecida entre a cultura visual española e a formación dunha identidade nacional que se empraza na encrucillada entre Oriente e Occidente, analizando o seu compoñente exótico, as implicacións da oposición dialéctica entre centro e periferia, así como a pretensión legitimadora de converter a España en nexo de unión entre Europa e América. Os resultados confirman que a delegación española expuxo esencialmente produtos naturais, carecendo dunha destacada representación manufactureira. O atraso económico, pero tamén a falta dunha cultura empresarial expositiva, foron causa deste pobre resultado que, asociado á imaxe exótica que os viaxeiros occidentais configuraran desde tempo atrás, proxectou a imaxe dun pobo ancorado nun mundo pretérito. Esta foi precisamente a visión que os artistas estranxeiros recrearon nas súas obras, confirmando que o imaxinario visual e condicionamento cultural inflúen na cristalizació n plástica e constante reinvención dos estereotipos culturais. Con todo, moitos españoles tambié n fixaron esta imaxe romántica: a dunha nación sometida alternativamente á idea dicotómica dun país luminoso, radiante e alegre e a dun territorio sombrío, absolutista e fanático; en definitiva, a dun pobo apaixonado varado nun pasado poético onde ningunha evidencia de modernidade tecnolóxica ou contaminación cultural podían darse. Mesmo, os espectáculos e actuacións que especuladores servíronse desta imaxe exótica en prol do rédito económico. Así, a cultura visual vén confirmar a constante interpretación reduccionista e simplista da realidade heterogénea e plural do estado español ... Lista(s) nas que aparece este ítem: Biblioteca Museo de Belas Artes. Novidades bibliográficas editadas no 2020
Etiquetas desta biblioteca: Non hai etiquetas desta biblioteca para este título. Para engadir etiquetas ingrese na súa conta do catálogo.
    valoración media: 0.0 (0 votos)

Biblioteca de orixe Localización actual Sinatura Dispoñibilidade Data de vencemento Código de barras Reserva de exemplares Datos do exemplar
Ourense – Biblioteca Pública de Ourense Nós
Ourense – Biblioteca Pública de Ourense Nós
2º andar
7.04 VIE ima Dispoñible BO000078706
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes
A Coruña – Biblioteca do Museo de Belas Artes
Sala xeral
7.04/377 Consulta en biblioteca CBA000002378
Reservas totais: 0

Bibliografía : p. 385-402

Índice : cap. 1. Concreción de la utopía liberal : de ciudades efímeras y torres de Babel -- Cap. 2. Poder político y estructura social : gobiergos, élites y clases trabajadoras -- Cap. 3 : El poder económico : librecambio, consumismo y colonialismo -- Cap. 4 Poder espiritual y antropocentrismo -- Cap. 5 : Occidentalidad y jerarquización racial -- Cap. 6 : El anhelo de lo exótico -- Cap. 7 : Direccionalidad de la mirada en el recinto expositivo -- Cap. 8 : Visualización territorial, estereotipo cultural y turismo

Durante a segunda metade do século XIX as exposicións universais escenificaron o soño utópico da civilización e o progreso occidentais. Ao depender as futuras relacións políticas, económicas e culturais da representación adoptada por cada colectivo nestes escaparates internacionais, a elección dunha determinada fisonomía podía favorecer o arraigamento de prexuízos e estereotipos no imaxinario visual dun público cosmopolita. En conscuencia, as exposicións universais configuraron un complexo armazón de identidades e relacións de poder onde os múltiples puntos de vista adoptados por gobernos, expositores, cámaras de comercio ou, mesmo, polos mesmos organizadores do concurso, confluían simultaneamente. Neste marco o caso de España reviste un particular interese, debido a que a súa diversidade cultural, o seu antigo poderío político e o exotismo suscitado entre os viaxeiros occidentais situárona unha e outra vez na encrucillada entre tradición e modernidade, alí onde se desdibuja a tenue fronteira que separa as convencionais nocións de Oriente e Occidente. Consecuentemente, a cultura visual na tradición expositiva demostra ser un interesante campo de investigación, no que se fai necesario profundar para poder esclarecer os vínculos recíprocos que se establecen entre a codificación de imaxinarios e a construcción de identidades. A investigación atendeu á relación establecida entre a cultura visual española e a formación dunha identidade nacional que se empraza na encrucillada entre Oriente e Occidente, analizando o seu compoñente exótico, as implicacións da oposición dialéctica entre centro e periferia, así como a pretensión legitimadora de converter a España en nexo de unión entre Europa e América. Os resultados confirman que a delegación española expuxo esencialmente produtos naturais, carecendo dunha destacada representación manufactureira. O atraso económico, pero tamén a falta dunha cultura empresarial expositiva, foron causa deste pobre resultado que, asociado á imaxe exótica que os viaxeiros occidentais configuraran desde tempo atrás, proxectou a imaxe dun pobo ancorado nun mundo pretérito. Esta foi precisamente a visión que os artistas estranxeiros recrearon nas súas obras, confirmando que o imaxinario visual e condicionamento cultural inflúen na cristalizació n plástica e constante reinvención dos estereotipos culturais. Con todo, moitos españoles tambié n fixaron esta imaxe romántica: a dunha nación sometida alternativamente á idea dicotómica dun país luminoso, radiante e alegre e a dun territorio sombrío, absolutista e fanático; en definitiva, a dun pobo apaixonado varado nun pasado poético onde ningunha evidencia de modernidade tecnolóxica ou contaminación cultural podían darse. Mesmo, os espectáculos e actuacións que especuladores servíronse desta imaxe exótica en prol do rédito económico. Así, a cultura visual vén confirmar a constante interpretación reduccionista e simplista da realidade heterogénea e plural do estado español ...

Os comentarios publicaranse en canto os aprobe un bibliotecario. Consulte os criterios de moderación.

Non hai comentarios sobre este documento.

Ingrese na súa conta para facer un comentario.

Coa tecnoloxía Koha