Vista normal Vista MARC

Pedagoxía do oprimido / Paulo Freire ; tradución de Ramón Nicolás; epílogo de Xavier Besalú

por Freire, Paulo (1921-1997 ) [autor]; Besalú, Xavier; Nicolás Rodríguez, Ramón (1966- ) [tradutor].
Tipo: materialTypeLabelLibroSeries Biblioteca de Pedagoxía (Kalandraka): ; 7Editor: Pontevedra : Kalandraka , 2018 Descrición: 268 p. ; 22 cm.ISBN: 978-84-8464-404-0.Títulos uniformes: Pedagogia do oprimido. Galego.Materia(s): Educación - -- Filosofía | Educación - -- Filosofía | Sociología de la educación | Socioloxía da educación | Pedagogía social -- Latinoamérica | Pedagoxía social -- LatinoaméricaResumo: Ensinar o alumnado a «ler o mundo» para poder transformalo é o obxectivo da escola, segundo Paulo Freire, o máis célebre educador brasileiro. Coñecido polo método de alfabetización de adultos que leva seu nome, a súa obra máis destacada é “Pedagoxía do oprimido” (1968), convertida nunha icona da pedagoxía progresista e nun clásico do pensamento. Parte dunha fonda e complexa lectura da realidade latinoamericana, propoñendo unha vía e un horizonte para a transformación radical das persoas e das sociedades. Para o autor, o maior reto da educación é dotar as persoas de consciencia: a función dos educadores é desafiar os educandos, provocar, preguntar e promover neles novas formas de comprensión da realidade. Así, cre na profesión de educador non como un oficio técnico nin aséptico, senón que require un compromiso ético e político coa emancipación das persoas e coa redución das desigualdades sociais, polo que debe ter claro a prol de que e de quen educa, e en contra de que e de quen. Neste sentido, rexeita o sistema educativo tradicional -que califica como educación «bancaria»- e propón como alternativa un sistema que desenvolva unha visión crítica do mundo. O educador, pois, debe trascender os límites da aula e actuar como cidadán para acadar os mesmos fins polos que loita na escola. Ademais, a pedagoxía liberadora de Freire procura a reflexión e o cambio nas relacións do individuo coa natureza e a sociedade a través de diversas técnicas de ensino baseadas na pedagoxía humanista-espiritualista. As súas experiencias educativas en Brasil, Chile, Guinea Bissau e Europa deron como froito numerosos libros traducidos en moitos países; sen embargo, non foi ata a década de 1970 cando comezaron a ser lidos en España, e en Galicia tiveron moita influencia entre o movemento rural. Esta edición en galego de “Pedagoxía do oprimido” chega 50 anos despois sendo aínda unha referencia imprescindible a nivel internacional. Lista(s) nas que aparece este ítem: Biblioteca Sada: Novidades Agosto 2019 Adultos | Biblioteca Covelo: Libros Igualdade - Feminismo - Coeducación
Etiquetas desta biblioteca: Non hai etiquetas desta biblioteca para este título. Para engadir etiquetas ingrese na súa conta do catálogo.
    valoración media: 0.0 (0 votos)

Biblioteca de orixe Localización actual Sinatura Número de volume Dispoñibilidade Notas Data de vencemento Código de barras Reserva de exemplares Datos do exemplar
Santiago de Compostela – Biblioteca de Galicia
Santiago de Compostela – Biblioteca de Galicia
Depósito Xeral
D(1)-20544 Consulta en biblioteca CBG000161182
Salvaterra do Miño – Biblioteca Pública Municipal de Salvaterra do Miño
Salvaterra do Miño – Biblioteca Pública Municipal de Salvaterra do Miño
Sala xeral
NG FRE ped Dispoñible pbm061000007302
Bueu – Biblioteca Pública Municipal de Bueu Gonzalo Torrente Ballester
Bueu – Biblioteca Pública Municipal de Bueu Gonzalo Torrente Ballester
Sala xeral
G-37.011 FRE ped Dispoñible PBM007000039693
Miño – Biblioteca Pública Municipal Concepción Arenal
Miño – Biblioteca Pública Municipal Concepción Arenal
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible Ensino CBM057000017219
Tui – Biblioteca Pública Municipal de Tui
Tui – Biblioteca Pública Municipal de Tui
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible PBM067000039520
Betanzos – Biblioteca Pública Municipal A. Castelao de Betanzos
Betanzos – Biblioteca Pública Municipal A. Castelao de Betanzos
Sala de consulta
G-37 FRE ped Dispoñible Non se permiten reservas CBM009000015477
Antas de Ulla – Biblioteca Pública Municipal de Antas de Ulla
Antas de Ulla – Biblioteca Pública Municipal de Antas de Ulla
Fondo Galicia
37.015.4 FRE 1 Dispoñible LBM002000011500
Santiago de Compostela – Biblioteca de Galicia
Santiago de Compostela – Biblioteca de Galicia
Depósito legal
DL-48526 Consulta en biblioteca CBG000089704
Verín – Biblioteca Pública Municipal de Verín
Verín – Biblioteca Pública Municipal de Verín
Sala préstamo
37 FRE ped Dispoñible OBM052000022794
Narón – Biblioteca Pública Municipal de Narón
Narón – Biblioteca Pública Municipal de Narón
2º andar
G-37 FRE ped Dispoñible CBM063000071459
Ponteceso – Biblioteca Pública Municipal de Ponteceso
Ponteceso – Biblioteca Pública Municipal de Ponteceso
Sala xeral
G-37.01 FRE ped 1 Dispoñible CBM083000008764
Santa Comba – Biblioteca Pública Municipal de Santa Comba
Santa Comba – Biblioteca Pública Municipal de Santa Comba
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible CBM095000018164
Vilagarcía de Arousa – Biblioteca Pública Municipal Rosalía de Castro
Vilagarcía de Arousa – Biblioteca Pública Municipal Rosalía de Castro
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible PBM080000067557
Cedeira – Biblioteca Pública Municipal López Cortón
Cedeira – Biblioteca Pública Municipal López Cortón
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible CBM027000019733
Teo – Axencia de Lectura Municipal dos Tilos
Teo – Axencia de Lectura Municipal dos Tilos
Sala de consulta
G 37 FRE ped Dispoñible CAM044000017138
Baiona – Biblioteca Pública Municipal de Baiona
Baiona – Biblioteca Pública Municipal de Baiona
Sala xeral
37 FRE ped Sancti Spiritus Dispoñible PBM004000040132
Mos – Biblioteca Pública Municipal María Magdalena
Mos – Biblioteca Pública Municipal María Magdalena
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible PBM038000014086
Padrón – Biblioteca Pública Municipal de Padrón
Padrón – Biblioteca Pública Municipal de Padrón
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible CBM079115925158
Marín – Biblioteca Municipal de Marín
Marín – Biblioteca Municipal de Marín
Sala préstamo
37 FRE ped 1 Dispoñible PBM031000060119
Quiroga – Biblioteca Pública Municipal de Quiroga
Quiroga – Biblioteca Pública Municipal de Quiroga
Sala xeral
37 FRE ped Dispoñible LBM040000010615
Reservas totais: 0

Bibliografía.

Ensinar o alumnado a «ler o mundo» para poder transformalo é o obxectivo da escola, segundo Paulo Freire, o máis célebre educador brasileiro. Coñecido polo método de alfabetización de adultos que leva seu nome, a súa obra máis destacada é “Pedagoxía do oprimido” (1968), convertida nunha icona da pedagoxía progresista e nun clásico do pensamento. Parte dunha fonda e complexa lectura da realidade latinoamericana, propoñendo unha vía e un horizonte para a transformación radical das persoas e das sociedades. Para o autor, o maior reto da educación é dotar as persoas de consciencia: a función dos educadores é desafiar os educandos, provocar, preguntar e promover neles novas formas de comprensión da realidade. Así, cre na profesión de educador non como un oficio técnico nin aséptico, senón que require un compromiso ético e político coa emancipación das persoas e coa redución das desigualdades sociais, polo que debe ter claro a prol de que e de quen educa, e en contra de que e de quen. Neste sentido, rexeita o sistema educativo tradicional -que califica como educación «bancaria»- e propón como alternativa un sistema que desenvolva unha visión crítica do mundo. O educador, pois, debe trascender os límites da aula e actuar como cidadán para acadar os mesmos fins polos que loita na escola. Ademais, a pedagoxía liberadora de Freire procura a reflexión e o cambio nas relacións do individuo coa natureza e a sociedade a través de diversas técnicas de ensino baseadas na pedagoxía humanista-espiritualista. As súas experiencias educativas en Brasil, Chile, Guinea Bissau e Europa deron como froito numerosos libros traducidos en moitos países; sen embargo, non foi ata a década de 1970 cando comezaron a ser lidos en España, e en Galicia tiveron moita influencia entre o movemento rural. Esta edición en galego de “Pedagoxía do oprimido” chega 50 anos despois sendo aínda unha referencia imprescindible a nivel internacional.

Título orixinal: Pedagogia do oprimido

Director da colección, Antón Costa

Os comentarios publicaranse en canto os aprobe un bibliotecario. Consulte os criterios de moderación.

Non hai comentarios sobre este documento.

Ingrese na súa conta para facer un comentario.

Coa tecnoloxía Koha